Friday, March 12, 2010

Lumut alone

Satu hari tu, aku pernah buat giler jugak pergi lepak lumut sesorang dari pukul 12 tengah malam sampai kul 3 pagi. Entah ape ke hell nya pulak aku pun tak tau. Mungkin masa tu memang bosan tahap gaban dah. Tapi kira okey jugak la pegi lumut, melepak tepi laut pada waktu malam bertemankan angin monsun barat daya dan bunyian ombak menghempas darat. Berbekalkan laptop dan semangat berkeseorangan, aku lepak kat Restoran Jeti (Restoran Mamak) yang buka 24 hours dan sambil-sambil melihat gelagat pengunjung-pengunjung pelik seperti aku. Ada jugak couple dok berkepit je tengah pagi-pagi buta tu. By the way, walaupun takde kejadian menarik berlaku di sana, tapi Lumut antara salah satu tempat untuk aku lapangkan fikiran dan semestinya pada waktu malam, kalau tak, pemikiran takkan lapang tapi sebaliknya. Aku ada attach gambar kat atas dan bawah sebagai tatapan tapi gambar tak berapa menarik la sebab pakai kamera berkuasa rendah. Next time aku akan ke sana lagi berbekalkan kamera D70 atau lain-lain. There are a lot of pictures to snap and I am not gonna missed it again. Lumut ni dekat dengan Pulau Pangkor tapi kena naik ferry dan ferry tu siang jer time operasinya. Kalau tak, malam tu jugak pegi ke Pulau Pangkor. Huhu! Sebut jer pasal Pangkor, aku teringat aku pernah camping bersama kawan bertiga di Teluk Sekadeh/Sekadeng. Tapi tu semua akan diceritakan di post akan datang! Sapa yang tak pernah pegi mesti terkejut punya bila lihat keadaan di sana. Tunggu je lah!

4 comments: