Saturday, August 7, 2010

The 27th - part 4

Salam,

Ramadhan bakal tiba! Rindu juga aku kat bulan mulia ni. Tapi yang pasti aku terasa masa cepat berlalu meninggalkan semua benda di belakang. Sekarang pun dah Ogos dah, tinggal lagi sebulan je untuk menghadapi hari bersejarah dalam hidup aku. Detik yang amat aku nanti-nantikan. Tanggungjawabku akan jadi triple dan semua lelaki akan mengalaminya. Luckly, umur 27 aku bakal menamatkan zaman bujangku. Bulan ramadhan ni juga akan menentukan tahap plan 27 aku, sejauh mana yang aku dah buat dan sejauh mana kemampuan aku. Semuanya akan terbukti di bulan mulia ini. Stage seterusnya akan lebih berkali ganda dugaan dan cabarannya, so itulah tujuan aku mendirikan plan 27 untuk diri aku sendiri. Apa yang penting!!?? Berpegang pada asas agama kita iaitu Islam. Walaupun kita dah ada plan, tetapi tiap-tiap plan itu mestilah ada asas Islam. Kalau takde, ternyata plan akan hancur serta-merta. Itu je yang dapat tangkap setakat ni. Tanpanya, ibarat kita memandu di dalam gelap, tiada signboard dan tiada line putih. Semua orang muslim pun tau kan!!? Semua tu amat penting sekarang ni tambah lagi dalam menempuh alam berumah tangga. This is something huge and compulsory to everyone. Hmm.. it is between me and inside me. Apa-apa pun, kita hanya merancang je kan, Allah yang akan tentukan jawapan dan keputusannya.

2 comments: